• Szkolna wycieczka dzieci należących do Zespołu Kurpiowskiego „Pod Borem”

• W dniu 21.06. br. uczniowie naszej szkoły, którzy należą do Zespołu Kurpiowskiego „Pod Borem byli na wycieczce w Ostrołęce. Pierwszym punktem był park wodny Aquarium, gdzie młodzież kształtowała nawyki prozdrowotne,  pływając i bawiąc się w wodzie. Następnie  zwiedzili wystawę w MŻW w Ostrołęce. „Wyklęci” byli żołnierzami polskiego powojennego podziemia niepodległościowego i antykomunistycznego, którzy stawiali opór sowietyzacji Polski i podporządkowaniu jej ZSRS. Wystawa obfituje w artefakty przeszłości, jak i instalacje multimedialne, które wciągają widza w interaktywne zwiedzanie przy użyciu nowoczesnych technik: ekranów dotykowych i ścieżek dźwiękowych.

Na czas zwiedzania – historia ożyła – dzięki opowieściom przewodnika, prowadzącego ich po zakamarkach muzeum od więziennych cel, karcerów po nowoczesne sale multimedialne. młodzież i dzieci skorzystały jeszcze z cyfrowej strzelnicy. Ostatnim  punktem był wspólny posiłek. Organizatorem wycieczki była pani Anna Michalak

• Wycieczka w Góry Świętokrzyskie

• W czerwcu klasy IV-VIII wyjechały na dwudniową wycieczkę turystyczno-krajoznawczą w Góry Świętokrzyskie.  Odwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc, zwiedziliśmy dużo zabytków. Głównym celem wycieczki było poznanie dziedzictwa kulturowego Polski, jej historii i przyrody.

Pierwszego dnia naszą wędrówkę rozpoczęliśmy w Zagnańsku, zwiedziliśmy pomnik przyrody – Dąb Bartek, który ma już 700 lat i jest jednym  z najstarszych i najpopularniejszych dębów w Polsce. Następnie wjechaliśmy na Święty Krzyż (Łysa Góra - 594 m n.p.m.), gdzie odwiedziliśmy Muzeum Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Muzeum mieści się w zabytkowym budynku, będącym częścią kompleksu zabudowań klasztornych dawnego opactwa benedyktynów.
              W klasztorze, który powstał na początku XI wieku, zwiedziliśmy Muzeum Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej, w kaplicy Oleśnickich widzieliśmy relikwiarz z cząstkami Drzewa Krzyża Świętego, w krypcie grobowej zasuszone zwłoki rodziny Oleśnickich i, według tradycji, Jaremy Wiśniowieckiego. Ze Św. Krzyża schodziliśmy tzw. Drogą Królewską.  Następnie odbyliśmy krótki spacer po gołoborzach, podziwiając wspaniałe widoki Łysogór.

Drugiego dnia pierwszą atrakcją wycieczki była wizyta w Centrum Nauki Leonardo da Vinci. Interaktywna forma placówki sprzyja edukacji poprzez zabawę. Głównym celem jest promowanie nowoczesnej komunikacji naukowej, ciekawości i samodzielnego myślenia. Centrum pełni rolę ogólnie dostępnego laboratorium w którym szybko przeniesiecie się do niesamowitego świata nauki, przede wszystkim nauki o człowieku. O tym, jak oddychamy, jak reagujemy na różne bodźce, w jaki sposób funkcjonuje układ krążenia oraz dlaczego utrzymujemy się w pozycji pionowej. Na zewnątrz budynku można było spotkać się z różnymi służbami – policją, strażą pożarną, służbą zdrowia – i porozmawiać na temat bezpiecznego spędzania wakacji. Następnym punktem programu było zwiedzanie ruin zamku w Chęcinach. Przechadzaliśmy się wśród ruin zamku, oglądaliśmy rycerskie zbroje, a na baszcie próbowaliśmy wypatrzeć Białą Damę. Po około godzinnym zwiedzaniu wyruszyliśmy w podróż powrotną.

W czasie wycieczki nocowaliśmy w DWD „Gołoborze” w miejscowości Rudki.

Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu.

• Turniej lekkoatletyczny - Baranowo 12.06.2023r.

• Nasza szkoła zajęła II miejsce.

Najlepsze wyniki naszych uczniów:

Bieg na 800 m - kl. VIII

Filip Frąckiewicz IV m

Sztafeta 4x100 zajęła III m w składzie:

(Marcin Szyszka, Filip Frąckiewicz, Zuzazna Koziatek, Julia Koziatek)

• Wycieczka do Myszyńca i Wykrotu

• W dniu 12.06.2023 r. uczniowie z grupy przedszkolnej uczestniczyli w wycieczce do Myszyńca i Wykrotu. Zgodnie z planem dotarliśmy do restauracji "Marysieńka" w której odbyły się warsztaty kulinarne z samodzielnego robienia pizzy. Dzieci wysłuchali kolejności wykonywania potrawy, następnie wszyscy zabrali się za przygotowanie swojej ulubionej pizzy. Po pracy każdy mógł skosztować własnego wypieku. Kolejnym celem podróży był plac zabaw w "Kurpiowskiej Krainie" w Wykrocie. Dzieci świetnie bawiły się na świeżym powietrzu korzystając z takich atrakcji jak: trampoliny, zjeżdżalnie, huśtawki, tory przeszkód, zjazd liną, wspinaczki. W restauracji "Kurpiowska Kraina" na uczniów czekał posiłek i słodki poczęstunek. Po tych atrakcjach szczęśliwe dzieci wróciły do szkoły.

• Dzień Dziecka, Święto Szkoły

• 1 czerwca obchodziliśmy Dzień Dziecka oraz Święto Szkoły. Na wstępie zostały złożone życzenia wszystkim uczniom. Potem dzieci spotkały się ze swoimi wychowawcami. Kolejnym punktem była prezentacja przygotowana przez uczniów klasy ósmej o patronie szkoły. Następnie na placu szkolnym dla uczniów czekały różne atrakcje, a były to między innymi: dmuchańce, tarcza strzelnicza, suchy basen z piłeczkami, gry i zabawy, atrakcja „Rodeo”, wata cukrowa, grill, poczęstunek, (lody,batony, lizaki, rogaliki od sponsorów i Rady Rodziców). Sponsora Uczniowie klas starszych rozgrywali mecz piłki nożnej,  a dla najmłodszych uczniów przygotowany był tor przeszkód.

Wszyscy z uśmiechem na twarzy i w dobrym humorze uczestniczyli zabawie.

Społeczność Szkolna

• Dzień Matki

• Dnia 26 maja 2023 r. obchodziliśmy w naszej szkole bardzo ważne święto Dzień Matki. Wszystkie
              dzieci z niecierpliwością czekały na swoje Mamusie. Po przybyciu gości pani dyrektor wszystkich
              przywitała i złożyła najserdeczniejsze życzenia. Dzieci z Oddziału Przedszkolnego „Leśny Ludek”, z
              zerówki i uczniowie klas I – III przygotowali montaż słowno – muzyczny. Starsi uczniowie przedstawili
              humorystyczną inscenizację dla Mam oraz piękny taniec. Po wspaniałych występach zaśpiewaliśmy
              „Sto lat” oraz dzieci wręczyły upominki aby wyrazić swoją wdzięczność za trud w wychowaniu. Na
              koniec Mamy udały się na słodki poczęstunek.

• Festiwal Piosenki o Zdrowiu

• 18 maja 2023r. odbył się etap powiatowy XXX Jubileuszowego Festiwalu Piosenki o Zdrowiu. Organizatorem Festiwalu była Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna
              w Ostrołęce, współorganizatorem przedsięwzięcia było Ostrołęckie Centrum Kultury
              w Ostrołęce, a patronat nad Festiwalem objął Wojewoda Mazowiecki.

W zmaganiach konkursowych wzięli udział uczniowie z 22 szkół podstawowych z miasta Ostrołęki i powiatu ostrołęckiego. Tematyka prezentowanych piosenek obejmowała zdrowy styl życia, zdrowe odżywianie, profilaktykę uzależnień, higienę osobistą i ekologię. Naszą szkołę w kategorii klas VI-VIII reprezentowali: Michał Osowiecki (wokal), Zuzanna Koziatek, Otylia Olender, Maja Zyra, Emilia Koziatek i Alicja Olender (taniec). Nasi uczniowie dali popis swoich możliwości i zostali docenieni przez jury. Zdobyli II miejsce. Opiekunami były: Milena Olga Grzyb, Anna Płoska.

Gratulujemy wygranej.

• Narodowe Święto Konstytucji 3 Maja w naszej szkole

• Dnia 28 kwietnia 2023 r. w naszej szkole świętowaliśmy 232. rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 maja
              Z tej okazji uczniowie klas VII – VIII przygotowali uroczystą akademię. W montażu słowno –
              muzycznym przybliżyli nam historię uchwalenia Ustawy Rządowej z 1791 roku. Wyjaśnili, czym jest
              konstytucja i dlaczego uchwalenie Konstytucji 3 maja ma tak istotne znaczenie dla historii polskiej i
              europejskiej demokracji. Dziękujemy uczniom naszej szkoły za wzruszającą żywą lekcję historii...

• Turniej BRD - eliminacje rejonowe

Dnia 28 kwietnia 2023r. troje uczniów naszej szkoły reprezentowało powiat ostrołęcki w eliminacjach rejonowych Ogólnopolskiego Turnieju Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym. Rozgrywki przeprowadzone zostały w dwóch grupach wiekowych: młodsza 10-12 lat oraz starsza 13-15 lat.  Nasi uczniowie uczestniczyli w kategorii powyżej 12 lat. Gospodarzem turnieju BRD była Szkoła Podstawowa  nr 3 w Przasnyszu. „Rywalami” naszymi byli przedstawiciele powiatów wyszkowskiego, przasnyskiego, makowskiego, ostrowskiego. Rywalizacja była zacięta. Wszyscy uczestnicy turnieju rywalizowali w czterech konkurencjach: test wiedzy o bezpieczeństwie w ruchu drogowym, test dotyczący skrzyżowań, jazda po torze przeszkód oraz udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej.

Po zaciętej i pełnej emocji rywalizacji wyniki eliminacji rejonowych ukształtowały się następująco:

Grupa młodsza (10-12 lat):

Grupa starsza (13-15 lat):

• I miejsce  - Szkoła Podstawowa nr 2 w Chorzelach,
              • II miejsce - Szkoła Podstawowa w Nagoszewie,
              • III miejsce - Szkoła Podstawowa w Zawadach, (w składzie: Otylia Olender, Adam Kaczor, Marcin Szyszka)
              • IV miejsce - Szkoła Podstawowa w Karniewie
              • V miejsce - Szkoła Podstawowa nr 1 w Wyszkowie

Drużyny oraz najlepsi uczestnicy turnieju otrzymali puchary i dyplomy.

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Andrzej Symołon

• DZIEŃ ZIEMI W NASZEJ SZKOLE

• Dni Ziemi obchodzone 22 kwietnia to czas, kiedy ludzie na całym świecie łączą siły, aby uświadomić wszystkim, że wspaniałe dary przyrody trzeba wykorzystywać mądrze - tak, aby starczyło ich dla przyszłych pokoleń. Musimy być przyjaciółmi przyrody - ekologami i dbać o środowisko. Budzenie wśród dzieci i młodzieży współodpowiedzialności za stan środowiska w przyszłości, poczucia troski o stan czystości najbliższego otoczenia oraz wychowanie w duchu miłości i szacunku do przyrody, to główne cele tegorocznych obchodów Dnia Ziemi w naszej szkole, które obyły się 21 kwietnia 2023r. Tego dnia uczniowie naszej szkoły wzięli udział w akcji MEiN pt.:” Sprzątamy dla Polski”

Ewa Zbrzeźniak

• Zbiórka nakrętek plastikowych

• Bardzo szybko zapełniło się zakrętkami metalowe serce , które stoi koło naszej szkoły. Przynosili je zarówno uczniowie, jak i mieszkańcy wsi.  Dzięki tej akcji udało nam się przekazać sześć worków nakrętek dla Karolka z Zarąb, który jest bardzo chory i potrzebuje pomocy. Dziękujemy bardzo wszystkim i jednocześnie informujemy, że zbieranie nakrętek trwa dalej. Serce jest już puste!

Samorząd Szkolny

• Turniej BRD - eliminacje powiatowe

• 21 kwietnia 2023 r. w Szkole Podstawowej w Piskach odbyły się powiatowe eliminacje Ogólnopolskiego Turnieju Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym.

W turnieju uczestniczyły drużyny ze szkół podstawowych z powiatu ostrołęckiego. Uczniowie rozwiązywali test teoretyczny  z zakresu ruchu drogowego oraz  zaliczali  jazdę rowerem po torze sprawnościowym.  Nasz zespół z klasy VIII w składzie: Otylia Olender, Adam Kaczor, Marcin Szyszka zajął  I miejsce w powiecie i zakwalifikował się do eliminacji rejonowych.

Gratulujemy zwycięzcom i życzymy sukcesów na etapie rejonowym.

Andrzej Symołon

• „Tydzień Atrakcji”

• 17 kwietnia w naszej szkole rozpoczął się „Tydzień Atrakcji”

Każdego dnia uczniowie przychodzą przebrani lub przynoszą jakieś gadżety.

poniedziałek -  dzień bez plecaka

wtorek – dzień w okularach przeciwsłonecznych

środa – dzień w kapciach

czwartek – dzień w krawacie

piątek – dzień z kocem i poduszką

Uczniowie są bardzo kreatywni, mają ogromną wyobraźnię i dlatego każdego dnia jest pomysłowo i wesoło.

Samorząd Uczniowski

• Film o szkole

• Z wykorzystaniem sprzętu fotograficznego zakupionego w ramach programu Laboratoria
              Przyszłości uczniowie klasy VII w ramach zajęć rozwijających aktywności i kreatywność nagrali i
              zmontowali krótki film o szkole, który dostępny jest pod linkiem
              https://www.youtube.com/watch?v=Z9m-PglUTgY zachęcamy do oglądania.

Ewelina Sasin

• Rocznica Chrztu Polski

• W piątek, 14 kwietnia 2023 r., przypada 1057. rocznica Chrztu Polski. Dzień ten, decyzją Sejm RP z 22 lutego 2019 roku, obchodzony będzie po raz piąty jako Święto Chrztu Polski.

Święto ma stać się okazją do refleksji nad odpowiedzialnością za przyszłość polskiego narodu. Na podstawie badań historycznych, data ta jest uznana jako dzień narodzin Państwa Polskiego z racji przyjęcia przez Mieszka I chrztu. Jest to jedna z najważniejszych dat w historii Polski: rozpoczęła jej chrystianizację i dała początek państwowości.

Akcja Katolicka wraz z Fundacją SŁOWO zaprasza do świętowania Chrztu Polski przez wywieszenie flagi. – To nie tylko podkreśli wagę tego święta w naszej ojczyźnie, ale nie pozwoli zapomnieć o naszych chrześcijańskich korzeniach.

• Kochani Nauczyciele, Pracownicy, Rodzice i Uczniowie

Wielkanoc to czas otuchy i nadziei.
              Czas odradzania się wiary w siłę Chrystusa
              i drugiego człowieka.
              Życzę, aby Święta Wielkanocne
              przyniosły radość oraz wzajemną życzliwość.
              By stały się źródłem wzmacniania ducha.
              Niech Zmartwychwstanie, które niesie odrodzenie,
              napełni Was pokojem i wiarą,
              niech da siłę w pokonywaniu trudności
              i pozwoli z ufnością patrzeć w przyszłość…

życzy Dyrektor Szkoły

Anna Michalak

• Światowy Dzień Świadomości Autyzmu w naszej szkole

•       Na całym świecie 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, który został ustanowiony przez ONZ. Głównym przesłaniem tego dnia jest podnoszenie świadomości społecznej na temat spektrum autyzmu, zaś motywem obchodów jest kolor niebieski.
                    Przygotowania zaczęliśmy od zrobienia gazetki na korytarzu i wygłoszenia krótkiej prelekcji przez pedagoga przez Radio Węzeł. Każda klasa obejrzała film będący wprowadzeniem do tematyki autyzmu.  Jego celem było podniesienie świadomości dzieci i młodzieży, budowanie zrozumienia i akceptacji dla osób, które zmagają się z tym zaburzeniem na co dzień. Klasy 0- III obejrzały film „Autyzm” a starsi uczniowie „Dziesięć rzeczy, które każde dziecko z autyzmem chciałoby abyś o nim wiedział”. Dzieci uświadomiły sobie, że osoby ze spektrum autyzmu, chociaż wyglądają zupełnie zwyczajnie, to odbierają świat  inaczej niż większość z nas.

3 kwietnia wszyscy uczniowie wraz z wychowawczyniami przyszli do szkoły ubrani w kolorze niebieskim i różowym, ponieważ to kolory solidarności z autyzmem. W ten sposób daliśmy znak społeczeństwu, że rozumiemy, akceptujemy i jednoczymy się z osobami z autyzmem.
                    Wszystkie podjęte działania miały na celu podniesienie świadomości naszych uczniów na temat autyzmu oraz zwrócenie uwagi na problemy i potrzeby osób z autyzmem. Sądząc po zachowaniu uczniów- działania przyniosły skutek.

Ewa Drężewska – pedagog specjalny

• Szkolenie strzeleckie

• W dniu 30 marca 2023 roku w naszej szkole odbyła się prelekcja dla uczniów klas IV-VIII na temat wyposażenia, umundurowania oraz pracy jednostki wojskowej. Po części teoretycznej klas VI-VIII zostały zaproszone na szkolenie strzeleckie w ramach przedmiotu edukacji dla bezpieczeństwa. Zajęcia przeprowadzone zostały przez żołnierzy: ppor. Marka Białczak, kpr. Przemysława Milewskiego i Zbigniewa Tadra z jednostki wojskowej w Przasnyszu. Uczniowie mieli możliwość zapoznania się z podstawowym sprzętem będącym na wyposażeniu wojska polskiego tj. filtracyjna maska przeciwgazowa MP-6, hełm balistyczny HP-05, lornetka. Poznali budowę i zasady działania karabinka szturmowego Beryl 5,56 mm, ale przede wszystkim mieli szansę w praktyce przetestować swoje umiejętności strzeleckie przy wykorzystaniu trenażera „Cyklop”. Wszyscy uczniowie byli bardzo zainteresowani tematyką zajęć,  chętnie strzelali, ćwicząc swój refleks. To dla naszych uczniów pierwsza taka przygoda. Wszyscy mogą być dumni ze swoich oddanych strzałów.

Składamy serdeczne podziękowania żołnierzom Jednostki Wojskowej w Przasnyszu, za ciekawe i profesjonalne przeprowadzone szkolenie.

Opiekun: Andrzej Symołon

• IV Ogólnopolski Konkurs dla Dzieci na Rymowankę o Bezpieczeństwie w Gospodarstwie Rolnym pod Patronatem Honorowym Ministra Edukacji i Nauki.

• Konkurs ogłoszony przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego był pod hasłem: „Bezpiecznie na wsi mamy, niebezpiecznych substancji unikamy” i miał na celu popularyzowanie wiedzy dotyczącej zapobiegania skutkom niewłaściwego magazynowania i stosowania w gospodarstwie rolnym szkodliwych substancji chemicznych np. środków ochrony roślin, nawozów, paliw, itp. oraz miał przypominać o zasadach ochrony środowiska naturalnego. Konkurs promuje prawidłowe nawyki i zachowania dzieci związane z pracą i zabawą na terenie gospodarstwa rolnego oraz popularyzuje „Wykaz czynności szczególnie niebezpiecznych, związanych z prowadzeniem gospodarstwa rolnego, których nie wolno powierzać dzieciom poniżej 16 lat”.

W rymowance musiały się znaleźć przynajmniej 4 słowa spośród niżej wymienionych (zatrucie, środowisko, niebezpieczeństwo, natura, karencja, toksyczny, ochrony, szkodliwe).

Z naszej szkoły zostały zgłoszone dwa wiersze. Oto one:

Karol Duszak –klasa IV

Środowisko- bardzo ważna rzecz,

więc toksynom powiedz precz!

Bo niebezpieczeństwo jest duże,

że mogą szkodzić naturze.

Ogranicz więc szkodliwe opryski,

by przyroda miała zyski.

Bartosz Duszak – klasa IV

Gdy używasz środków ochrony roślin

pamiętaj, rolniku, o szkodliwości toksyn.

Chroń naturę, pszczoły i wody

by nie doznały szkody.

Jeżeli jest ci bliska ochrona środowiska,

ogranicz toksyny,

przestrzegaj karencji,

a natura ci się odwdzięczy.